Çocukları Obeziteden Korumak İçin Neler Yapmalı?

  • Evde huzurlu bir ortam yaratın.
  • Baskıcı bir tutum sergilemeyin. Tavırlarınız, bakışlarınız ve sözlerinizle, kilosundan ötürü çocuğunuzu küçük düşürecek ifadelerden şiddetle kaçının.
  • Düzenli yemek yemek, obezitenin en büyük düşmanıdır.
  • Evde hazırlanan yemeğin en temiz, en sağlıklı ve en dengeli beslenmeyi sağlayacağını bilmesini sağlayın.
  • Doyduğunu hissettiğinde yemeyi bırakmaya teşvik edin.
  • Beslenme çantasını hazırlayan çocuklar, farklı besinleri tatmaya eğilimli olurlar.
  • Ana ve ara öğünleri hazırlamalarına izin verin.
  • Kalorileri saymayın. Mahrum bırakıldığı hissiyle duygusal anlamda zarar görürken, gereksinim duyduğu besinleri almadığı için fizyolojik anlamda zarar görürler.
  • Asitli içeceklerin bağımlılık yarattığını, bunun da orta uzun vadede kilo alımına katkıda bulunduğunu anlatın. Hazır gıdaları ödül nesnesi olarak düşünmeyin. Marketin sebze/meyve bölümünde en sevdiği meyveyi/sebzeyi elinize alın. Görüntüsünü, kokusunu, rengini ve tadını övün. Sağlıklı yiyeceklerin de ödül olabileceğini öğrenmesini sağlayın.
  • Reklamlarda kullanılan pazarlama stratejilerine dikkati çekin. Reklamların, insanları daha fazla ürün ve para tüketimine yönelttiğini anlamasını sağlayın.
  • “Zayıfla” ya da “Az ye” yerine, “Sağlıklı olalım ve vücudumuza dikkat edelim”; “Bunu yeme” yerine “Hadi meyve alalım ve meyve salatası yapalım”; “Egzersiz yapmamız gerekiyor” yerine “Hadi parka gidelim” ifadelerini kullanın.