Diyet Ürünlerini İstediğimiz Kadar Yiyebilir miyiz?

Üzerinde ”diyet” yazılı besinlerin ana özelliği düşük kalorili olmalarıdır. Bu nedenle genellikle yapılan, içindeki yağ miktarını azaltmaktır. Bu tür yiyeceklerin içinde glükoz veya sofra şekeri olabilir. “İçindekiler” kısmını dikkatle okuyun.

Üzerinde “diyabetik” yazılı besinlerde kesinlikle glükoz veya sofra şekeri yoktur. Ya kalorili tatlandırıcılar (fruktoz, sorbitol) ya da kalorisiz (sakarin, siklamat, asesülfam-K) veya çok düşük kalorili (aspartam) tatlandırıcılar içerirler. Her diyabetik besinin bir kalorisi vardır. Günlük diyetinize ek olarak değil, belirli yiyeceklerin yerine hesaplı tüketebilirsiniz.

Yiyecek paketlerinin üzerindeki etiketlerde “şekersiz” yazısını gördüğünüzde bunun sadece dışarıdan şeker katılmadığı anlamına geldiğini, yiyeceğin tamamen şekersiz olmadığı anlamına gelmediğini bilmeniz gerekir (unlu gıdalar, meyve suyu). Bu gıdalar kan şekerinizi yükseltebilir.