Stresin kilo üzerindeki etkisi nedir?

Bedenin geçici kilo alışına diğer örnekler, kişi üzerinde baskı yaratan durumlardır. Örneğin iş değiştirme, yer değiştirme gibi durumlar bazı kişilerde aşırı yemek yeme davranışı oluşumuna yol açabilir. Kişi yeni durumuna uyum sağladığında, aşırı yeme davranışı da ortadan kalkar. Böyle durumlarda yapılması gereken yine egzersizi artırmak ve bazı besin öğelerini supleman (besin desteği) olarak almaktır. Çünkü stres, vücut depolarındaki vitamin ve minerallerin %35 oranında azalmasına neden olur. Kişinin bu dönemde paniğe kapılıp hızlı kilo verdiren diyetler yapması yarardan çok zarar getirir.

Bu durumların dışında kalan doğuştan kilolu ya da çok uzun süre kilolu kalıp daha sonra kilo vermek isteyen kişilerin durumu ise çok daha karmaşıktır. Bu kişilerin diyet ya da başka bir kilo verdirici programa girmeleri tamamen konunun uzmanı kişiler tarafından yönlendirilebilecek bir durumdur. Kısa sürede fazla kilo verdiren hiçbir program, bu kişiler için kesinlikle uygun değildir.