Çocuklar da İştahını Artıran 12 Etkili Yöntem 

İştahsız çocuklar da en büyük sorun aslında problemin kökenine inmektir.Her ne kadar öneriler genel olarak verilmesede çocuğa özgü olması gerekir.Çünkü çocuğun yaşadığı sorun psikolojik,fizyolojik veya anne ve baba tarafından davranış problemlerinden kaynaklanır.Her çocuğun mizacı farklıdır.Bir çocuk için önerilen bir davranış veya besin o çocuk için işe yarayabilir ama diğer çocuk da işe yaramayabilir.Çünkü gerçekte çocuk bu tepkiyi neden veriyor önce oradan başlamak gerekir.Anneler ile benim karşılaştığım sorun önce çocuğun ne kadar yemesi gerektiğini bilmemesinden kaynaklanıyor.Gerçekte o an çocuğunuz aç mı yoksa başka bir sorunu mu var neden bu besini red ediyor onu anlamak gerekir.Her bilgi işe yaradığı gibi bazen de bilgi sadece bir çöp ten başka bir şey olamaz sizin için bu yüzden zorlandığınız sürece bu konuda uzman diyetisyenden yardım alın.Çünkü diyetisyen sizin göremediğiniz kör noktayı size gösterecek ve kilitli olan kapının açılmasını sağlayacaktır.

Çocuğun aile bireyleri ile paylaştıı sofra düzeni ve besinler onun doyumlu,uyumlu olmasında, özgüven kazanmasında ve sosyalleşmesinde önemli bir unsurdur.

-Yemek maması sevgi,mutluluk ve ainin birleşme ortamıdır ve yaşamımızın verimli,düzenli ve günlük gerilimlerden uzaklaştırıcı , neşeli bir dönemi olmalıdır.

-Çocuklara bir oyun gibi gelen getir götür işeri çoğu zaman yemek hazırlamada da geçerlidir.Yetenekleri ölçüsünda onlardan yararlanarak önemli oldukarı vurgulanabilir.

-Masa kurma,servis yapma,temizlik,yıkama,kurulama,toplama işelere katılabilirler.

-Yemek saatleri düzenli olmalı,yemek aralarında çikolata,pasta,şeker,kolalı içecekler gibi besleyici niteliği olmayan besinlere alışmamamsı özen gösterilmedilir.

-Aile bireyelerinin tümünde çocuğa karşı tutarlı bir yaklaşım gereklidir ve çocuğun bakımıyla ilgilenen herkes işbirliği ve ağız birliği yapmalıdır.

-Arkadaşları ile birlikte yemek yeme,piknikler,oyun içinde yemek,yemek saatlerinde mutlu bir ortam yaratma,çocuğa besini tanıtarak sevdirme sorunlarının çözümünde önemli etmenlerdir.

-Çocuklar birşeyler içeyi yemeğe tercih ederler ve medidesini gelişigüzel içeceklerle doldurur. Yemekten 1 saat öncesi içeceklerden kaçınılması ve yemek esnasında değil de yalnızca yemek sonrasında içecek alınması yararlı olur.

-Gereğinden fazla süt içimi de diğer besinlerin tüketimini engellediği ve tokluk hişssi verdiğinden günlük 2,5 su bardağı süt ( 500 ml) süt ile sınırlandırılmalıdır.

-Çocuklarda duygusal özellikler ,renk,koku,ısıs,tat ve yemeğin görünüşü önemli olmakla birlikte,karışık lezzetlerden hoşlanmamaktadırlar

-Çocuk seviyor diye sık sık aynı besinlerin pişirilmesine karşı isteksizliğin ve besinlere karşı değişik bahanelerin ortaya çıkmasına neden olabilir.

-Çocuğa verilecek besinin kendi yararı için olduğu anne ve baba için o besini yemediğibilinci verilmeli,seçimlerinde ailenin olanaklarıyla yetinmesi gerekliliği vurgulanmalıdır.

-Çocuklar küçük yaşlarda başlayan aile eğitimi beslenme eğitimide kapsar. Çoğu zaman ailenin bir arada olduğu aile sofrası aynı zamanda bir çatışma veya sorun tartşma ortamı olabilir. Günlük yaşamda yaşanan sorunlar ailenin sofrasına yansımöamalı,disiplin uygulma yeri yemek masası olmamalıdır.